Isnin, 8 Mac 2010

ONE DROP PERFUMES BERWAJAH BARU
















Kotak bermagnet mudah dibuka,pati minyak wangi 3ml
Oleh:Zuraidah Abdul Halim (zuraidah@perdana.online.com.my)

DEMI memenuhi hati pengguna, One Drop Perfumes (ODP) kini tampil dengan wajah baru menggunakan kotak bermagnet, mudah dibuka serta botol wangian didatangkan dengan warna mengikut setiap set wangian.

Pengarah Urusan Kumpulan One Drop Sdn Bhd, Josafri Johari berkata, bagi tujuan tersebut syarikat telah memperuntukkan RM750,000 yang menampilkan konsep moden dan berwarna warni.

Josafri yang lebih mesra dengan panggilan Jo, berkata, menerusi wajah baru ODP, syarikat mensasarkan jumlah RM15 juta sehingga 20 juta bagi pasaran dalam Negara.

“Kami turut mengedar ODP di Brunei, Vietnam, Singapura, Australia, Amerika Syarikat dan Bangladesh dalam usaha menembusi pasaran dunia dan menjangkakan ia akan menyumbangkan lebih 12 peratus kepada syarikat,”ujarnya.

Josafri berkata, lebih menarik kandungan pati minyak wangi telah dinaikkan kepada 3 ml setiap botol berbanding 2.75 ml sebelum ini, yang secara tidak langung memberi lebih kandungan kepada pengguna.

“Saya menaruh harapan tinggi, dengan pembaharuan yang dilakukan dapat meningkatkan penerimaan produk ini di hati pengguna, tidak mengira bangsa dan lapisan masyarakat,” ujarnya.

Katanya, syarikat masih mengekalkan harga RM40 bagi pek biasa di Semenanjung dan RM45 di Sabah/Serawak. Manakala RM45 bagi ‘celebrities special’ di Semenenjung dan RM50 di Sabah/Serawak.

Bagi set mini yang hanya mempunyai empat botol dijual dengan harga RM25 di Semenanjung dan RM27 di Sabah/Serawak.

“Pembaharuan ini sebagai menghargai pengguna sedia ada serta untuk meluaskan pengaruh produk ini kepada peringkat global,” ujarnya.

Katanya, sejak berada di pasaran pada 2008 One Drop Perfumes iaitu pati minyak wangi tanpa campuran alkohol dan air, wangian yang diinspirasi dari jenama wangian antarabangsa kini berjumlah 22pek kesemuanya iaitu pek biasa 10 dan pek mini sebanyak 12.

“Pek baru ini telahpun memasuki pasaran sejak Februari lalu, hasil tindakbalas yang diterima amat memberangsangkan kerana ODP telah mempunyai 14,000 pengedar dan mensasarkan 25,000 pada tahun ini.

Pelakon Rozita Che Wan yang juga merupakan duta produk ODP bersyukur, di atas sambutan mengalakkan dan berharap peminat setianya akan terus menggunakan produk ini kerana harganya murah, kualitinya menyamai pewangi antarabangsa serta tidak rugi memilikinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan